Analoog de wereld rond: Avonturen in Zwitserland

Het geheel door land omgeven land van Zwitserland heeft een verscheidenheid aan terrein -- een natuurparadijs, want het land is rijk aan bergketens, heldere meren, met gras begroeide weiden, majestueuze valleien en schone vlakten. Aangezien het zich bevindt tussen Germaans en Romantisch Europa, is de culturele diversiteit vrij duidelijk -- Duits, Frans, Italiaans en Romaans. Dat gezegd hebbende, wordt Zwitserland ook geprezen als veel van 's werelds beste, en is het op één na beste land ter wereld is het om dit prachtige land te verkennen? Sluit je aan bij Lomographer Denis Mamontov, a.k.a. mmxi terwijl hij zijn avonturen in de Zwitserse Bondsstaat herrinert.

Credits: mmxi

Ik ontdekte een ongelooflijke kans om het Kandersteg International Scout Centre (KISC) te bezoeken van mijn vrienden bij de Nationale Organisatie van Scouts van Oekraïne (NOSU). KISC organiseerde een Work Party-programma voor de Euraziatische Scout-regio. Ik zat in een groep met Oekraïense en Wit-Russische verkenners. We hielpen drie en een halve dag met verschillende taken en daarna hadden we drie en een halve dag vrij om door te brengen zoals we wilden.

Het eerste wat ik deed in Zurich was het huren van een PubliBike E-Bike om naar het hoogste punt van de stad - een Uetliberg-berg te gaan. Ik was echt opgewonden om pure stromen en drinkwaterfonteinen te zien in het centrum van een grote stad. Bospaden zijn zo goed onderhouden. Ik zag echt een prachtig uitzicht op de stad en de natuur. De batterij in de fiets stierf na een paar stijve beklimmingen, dus ik moest wat heuvels oplopen met een extra zware fiets. Dit gaf de tijd om de foto's te maken en te ervaren hoe kalm het is om in Zwitserland te zijn.

Ik hou van rennen. Ik rende twee keer. De eerste keer was de volgende ochtend dat ik aankwam op Kandersteg. Het is moeilijker om op hoogten te rennen die hoger zijn dan de zeespiegel. Ik kon maar de helft lopen van wat ik gepland had. De volgende keer liepen we met onze buddy uit Tsjechië. We zagen een waterval en vervolgens een prachtig uitzicht op Kandersteg at night. We hadden veel geluk met het weer - er was bijna geen regen gedurende de hele week, dus we konden wandelpaden nemen en de dromen zien! De eerste dag gingen we naar Oeschinen Lake. Het is een van de meren die ik vroeger op de ansichtkaarten zag en ik had altijd een droom om erin te zwemmen. Dus ik deed! Het water was zo koud dat mijn knieën pijn begonnen te doen, maar het was het nog steeds waard en ik zou het zeker opnieuw doen.

De dag dat we een halve dag vrij hadden ging ik alleen een Undere Allme wandeling maken. Ik had het geluk om terug te reizen in een kabelbaan. Ik kwam erachter dat het de laatste run dit jaar was! De volgende dag gingen we naar Blausee Lake. Het is zo schoon! Forelvis zwemt en het lijkt erop dat je hem met je handen kunt bereiken. De laatste wandeling die we maakten was via de Gemmi pass path. Het begon met de Sunnbüel-kabelbaan en ging via een prachtige vallei met kleine kristalheldere meren langs het grote Dauben-meer en eindigde met een ultiem uitzicht op de Alpen.

Credits: mmxi

Ik hing rond met Pinkies. Er waren scouts uit verschillende landen, d.w.z. VS, VK, Australië, Libanon, Oeganda, Tsjechië, Zweden, Israël, IJsland, Colombia. Iedereen is vriendelijk en klaar om te helpen. Het was zo leuk om te werken, spelletjes te spelen, te feesten en tijd met ze door te brengen. We brachten de meeste tijd door bij KISC. De plaats is zo vol geschiedenis en scoutinggeest. De begane grond is versierd met scout halsdoeken van over de hele wereld. Elke kamer is gebouwd met een verwijzing naar de scoutingorganisatie van een bepaald land. De Australische scoutskamer zou kangoeroes, insignes, boemerangs hebben. De bedden staan ook zoals ze zouden staan in Australische verkenningskampen.

We hadden een internationale dineravond bij KISC waar we Zwitserse fondue konden delen met scouts van over de hele wereld. Ik was verrast om te weten te komen over de regels die het diner tot een leuk spel maken. Hier zijn de regels:

1. Gebruik je handen om je bord met blokjes brood te vullen
2. Je kunt je handen niet langer gebruiken om het brood vast te houden. Gebruik vanaf hier alleen een kleine vork
3. Leg het brood op een vork en in de pot met smeltende kaas gemengd met witte wijn
4. Maak een 8-vorm in de kom om voldoende kaas op het brood te krijgen
5. Wat als een stuk brood valt?
6. De eerste keer dat je iemand kiest om te kussen in de kamer
7. De tweede keer dat een persoon links van je mag kiezen wie jij moet kussen
8. Derde keer mag een persoon aan je rechterkant kiezen wie je moet kussen
9. De vierde keer is het de persoon aan de tafel
10. De vijfde keer begint het allemaal opnieuw

Het lekkerste deel zit op de bodem van de pot. Het is het stukje kaas dat wordt gevormd door de hitte. Ik moet het proberen en het blies echt mijn smaakpapillen weg :)

Credits: mmxi

Er was een afscheidsfeestje voor de KISC-regisseur Felipe. Zo'n partij vindt eens in de vijf jaar plaats, waarna een nieuwe directeur plaatsvindt. Felipe hield een toespraak die de rest van de avond zo'n familiale sfeer gaf. Ik moest met iedereen praten met wie ik de afgelopen week heb gewerkt en gewandeld, wat een eeuwigheid leek.

Het is geweldig voor iedereen die een rustig leven in de stad op prijs stelt, maar ook gepassioneerd door avonturen en activiteiten in de open lucht. Ik had het gevoel dat ik een camera in elke richting kon richten en de foto zou posterwaardig zijn. De beste plaatsen zijn in de natuur of in kleine dorpen.

Dankje Denis":https://lomography.com/homes/mmxi voor je verhaal!

Neem jij ons ook analoog de wereld rond? Mail ons via ciel.hernandez@lomography.com met als onderwerp Around the World in Analogue en deel je reis met de community! Check de guidelines hier.