Petzval_preorder_header_kit

Nu beschikbaar voor Pre-Order - Wie het eerst komt, wie het eerst maalt

Vijf hechte jaren met de LC-A+ RL

Dit verhaal gaat ver terug naar het jaar 2008. Ik was nog maar een 1 jaar oude Lomograaf die verlangde naar de LC-A+. Het verleden inspireerde me om een Lomo LC-A+ te kopen. Er waren toentertijd zoveel Lomografen die geweldige foto’s maakten met die camera, dus ik was overtuigd. Deze recensie gaat over mijn persoonlijke relatie met een camera die niet alleen mij veranderde, maar mijn hele leven. Dit is een verhaal over mijn vijf hechte jaren met de machtige-ultieme-geweldige-betrouwbare-compact camera, Lomo LC-A+ met Russische Lens!

Foto van adi_totp

Om eerlijk te zijn heb ik mijn Lomo LC-A+ RL gekocht met al mijn piggies. Ik ben officieel in een relatie met een meisje en tot nu toe zijn we nog steeds samen. Waar ik enorm dankbaar voor ben, want 2 weken nadat ik een officiële relatie kreeg, werd mijn droom camera thuis afgeleverd. Ik herinner me dat ik bij mijn vriendin thuis was, toen mijn moeder belde, “Adi, er is een pakketje voor je van DHL?”, ik wist meteen dat het mijn Lomo LC-A+ was! Ik rende naar huis, rende naar boven en opende het pakketje! Oh mijn god, daar is het pakketje, de doos, die camera, het voelde zo magisch! Tot op de dag van vandaag herinner ik me elk moment nog!

Foto van adi_totp
Foto van adi_totp

Zoals we allemaal weten is de Lomo LC-A+ een camera geschikt voor iedereen die van snapshots houdt! Elk moment vastleggen, elk detail van je leven, fotografeer je familie, je liefje, je huisdieren en al die geweldige dingen! Voor mij is de camera zoals mijn eigen ogen waarmee ik alles wil zien en elk moment wil vastleggen wat voorbij komt, het kan een saai moment zijn of misschien en onvergetelijk moment, je weet het nooit van te voren. Het maakt niet uit, ik schiet elke dag.

Om te bewijzen hoe geweldig deze camera is kijken we naar de afbeeldingen in de gallerij hieronder:

Zwart en wit

X-pro

Color Negative

Redscale

Ik kan mijn gevoelens voor de camera niet heel goed omzetten naar woorden, dus laat ik de foto’s voor zich spreken. Gewoon om het verhaal mooier te maken én omdat het kan.

Naast alle andere functies is deze camera perfect voor Multiple Exposures! Stel je wil dubbels maken, gebruik dan de MX-schakelaar, persoonlijk draai ik liever het rolletje terug en schiet opnieuw en opnieuw en opnieuw. Dubbels zijn leuk om zelf te maken, maar het beste is een film swap. Deze camera is perfect voor deze Lomografische activiteit omdat er een Auto Exposure functie op zit, super handig! Je hoeft alleen maar in het rond te schieten. Vergeet niet de ISO waarde goed in te stellen zodat je overbelichting voorkomt! Zodra je je rolletje vol hebt geschoten, geef je het rolletje door aan je beste vriend voor een film swap. Super makkelijk, toch?

Neem je camera overal mee naartoe! Ik denk altijd aan deze regel en ik neem de camera overal mee naartoe. Ik neem hem altijd mee op reis, mijn LC-A+ RL mist geen enkele trip, ik neem hem altijd met me mee. Misschien laat ik de Horizon of de Holga thuis maar deze camera, die moet mee. Ik weet niet zo goed waarom maar er is iets met deze camera. Als je zelf een LC-A+ RL hebt, weet je wat ik bedoel. De Lomo LC-A+ met Russische Lens is de perfecte reisvriend, vooral voor een solo reiziger zoals ik.

Waarom de RL? Ik koos hem om mezelf eraan te herinneren dat deze camera vanuit oud Rusland komt en is gemixt met de moderne tijd. Ik houd van het idee van twee verschillende tijdperken die samenkomen, de originele lens vanuit Rusland en de moderne behuizing van het nieuwe merk Lomo LC-A+ waardoor er veel mogelijkheden ontstaan! Je kan een flitser gebruiken, je kan gemakkelijk multiple exposures maken, de ISO instellen en nog veel meer! Ik houd erg veel van deze camera en hij heeft een speciale plek in mijn hart. Op deze manier wil ik mijn Lomo LC-A+ Russian Lens bedanken voor zijn aanwezigheid tijdens deze vijf hechte jaren. We gingen door slechte en goede tijden, reisden kilometers samen en schoten ontelbare uren. Deze recensie is gebaseerd op mijn vijf jaar met deze geweldige camera, wat zal ik zeggen?

Lang leve de Lomo LC-A+ met Russische Lens!

geschreven door adi_totp en vertaald door driemaaldrie

De originele versie van dit artikel is geschreven in: English. En het is vertaald in: Deutsch.