Love is in the Air: mijn nieuwe Diana Mini

Dit verhaal gaat over hoe mijn mening over de Diana Mini "Love is in the Air" Valentijnsdag editie een draai van 180 graden maakte.

Ik heb al best wel een tijdje een Diana Mini: en ik moet zeggen dat het mijn favoriete camera van 2010 was. Ik gebruikte haar te pas en te onpas. Ik vind het zo schattig hoe de gigantische Diana flitser erop past, maar een soort van te groot lijkt. Ik ging haar veel minder gebruiken toen ik mijn LC-A kreeg en vond eigenlijk geen één van de Mini klonen echt leuk. Toen in februari de Valentijnsdag camera’s uitkwamen, was ik eerlijk gezegd een beetje teleurgesteld en dacht dat niks me ooit afstand zou kunnen laten doen van het oorspronkelijke kleine zusje van de Diana.

Foto van kneehigh85

Maar toen ik de speciale Diana Mini “Love is in the Air” Valentijnsdag editie in de Lomography Gallery Store London in Soho zag, moest ik haar hebben. Het waren vooral de kleine details die het ‘m deden — de schattige kleine pluizige wolkjes die ook op de flitser stonden, het piepkleine roze hartje op de achterkant en de tekst op de lensdop zorgden ervoor dat ze er simpelweg perfect uitzag. Lomography had werkelijk alles opnieuw uitgedacht, tot in het kleinste detail.

Het resultaat van mijn aankoop is dat ik opnieuw verliefd ben geworden op deze magische kleine camera en haar buitenproportionele flitser. Ik geniet echt van de halfframe optie, omdat je zo veel meer foto’s op een rolletje kan maken, wat de vrek in mij erg kan waarderen. Het is ook erg geschikt om rare combinaties te maken in één frame. En het vierkante formaat is een soort van klassiek. De camera is supermakkelijk in gebruik en de resultaten met de kleurenflits zijn briljant. Hieronder kan je een paar voorbeelden zien van beide formaten.

Dit is een geweldige camera met eindeloze mogelijkheden. Je kan naar hartelust meerdere foto’s over elkaar nemen, kiezen tussen twee formaten en ze is klein genoeg om in een handtas te passen, wat haar een perfecte camera maakt om mee uit te nemen. Ik hou weer heel heel heel erg veel van haar, zelfs nog meer vanwege het überschattige design.

De Diana Mini: Love is in the Air is een speciale Valentijnsdag editie van de Diana Mini. Bereid je voor op de komst van deze 35mm cupido!! Word ook verliefd op de Diana Mini: Love is in the Air.

geschreven door kneehigh85 en vertaald door pinkpix

De originele versie van dit artikel is geschreven in: English. En het is vertaald in: Deutsch.